Άρθρο του υποψηφίου Δημάρχου Λοκρών κου Θανάση Ζεκεντέ για τα Οικονομικά του Δήμου Λοκρών



Καθυστερημένες εγκρίσεις και ελλειμματικές οικονομικές καταστάσεις στο Δήμο Λοκρών

Βασικό κομμάτι της διαφάνειας και της καλής λειτουργίας κάθε Δήμου αποτελεί η σωστή τήρηση των οικονομικών καταστάσεων και η δημοσιοποίηση τους για την καλύτερη δυνατή ενημέρωση των Δημοτών, των προμηθευτών και των ελεγκτών. Στην περίπτωση του Δήμου Λοκρών η διαθεσιμότητα των λογιστικών καταστάσεων στο ευρύτερο κοινό είναι απογοητευτική. Μόλις στο τέλος του 2018 εγκρίθηκε ο ισολογισμός του 2013, δηλαδή υπάρχουν 4 οικονομικά έτη (2014-17) για τα οποία δεν έχουν ψηφιστεί οι απολογιστικές οικονομικές καταστάσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο, όπως θα έπρεπε να είχε γίνει. Επιπλέον, οι τριμηνιαίες εκθέσεις εσόδων – εξόδων είναι εξαιρετικά συνοπτικές και χωρίς καμία εμβάθυνση. Η έλλειψη πληροφοριών και δημόσιας ενημέρωσης για την οικονομική κατάσταση του Δήμου Λοκρών εγείρει εύλογες απορίες για την οικονομική κατάσταση την οποία θα παραδώσει η σημερινή Δημοτική Αρχή.

Η έλλειψη εγκεκριμένων απολογιστικών οικονομικών καταστάσεων και ανάλυσης στις τριμηνιαίες εκθέσεις εσόδων – εξόδων είναι ζήτημα διοικητικής και οικονομικής ανεπάρκειας, ηθελημένης απόκρυψης ή συνδυασμός των δυο; Στην πρώτη περίπτωση η ευθύνη είναι της Δημοτικής Αρχής, επειδή δεν μπόρεσε να εφαρμόσει ένα σύγχρονο λογιστικό πληροφοριακό σύστημα και την κατάλληλη υπηρεσιακή δομή και οργάνωση, ώστε να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες του διευρυμένου Καλλικρατικού Δήμου, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να καταγράψει έγκαιρα και αξιόπιστα την οικονομική κατάσταση του Δήμου. Στη δεύτερη περίπτωση φαίνεται, πως η Δημοτική Αρχή προσπαθεί να αποκρύψει την οικονομική κατάσταση του Δήμου, γεγονός που είναι ενάντια σε κάθε λογική διαύγειας και χρηστής διαχείρισης των οικονομικών.

Αν και οι δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις ως το 2013 δεν είναι αντιπροσωπευτικές της σημερινής οικονομικής κατάστασης του Δήμου, κάποιες στοιχειώδεις παρατηρήσεις είναι πως ο Δήμος Λοκρών έχει ζημιογόνες χρήσεις, κυρίως λόγω αυξημένων ανείσπρακτων εσόδων και υψηλές βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις, με αποτέλεσμα η περίοδος αποπληρωμής των υποχρεώσεων να είναι αυξημένη. Το κόστος των υπηρεσιών πρέπει να επανεξεταστεί και να επιτευχθούν εξοικονομήσεις μέσω αλλαγής της προμηθευτικής διαδικασίας και προώθησης των διαγωνισμών, μέσω των οποίων ο Δήμος μπορεί να επιτύχει εκπτώσεις. Μέχρι σήμερα η Δημοτική Αρχή έχει επιδείξει προτίμηση στις απευθείας αναθέσεις έργων και υπηρεσιών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να επιτύχει τις προσδοκώμενες εκπτώσεις. Το κόστος της επιλογής αυτής βαρύνει τους Δημότες στο σύνολο τους.

Μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες ανάθεσης έργων και υπηρεσιών, ανακύκλωση και μείωση της διακίνησης απορριμμάτων, αντικατάσταση υπαρχόντων λαμπτήρων με λαμπτήρες ενεργειακής εξοικονόμησης, αξιοποίηση δημοτικών χώρων για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, διεύρυνση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας, πλήρη μηχανογράφηση, λογιστική διαφάνεια, θέσπιση σύγχρονων, τυποποιημένων διαδικασιών λειτουργίας του Δήμου μπορούν να εξορθολογιστούν τα οικονομικά του και να επιτευχθεί αφενός η αμεσότητα στην ενημέρωση των Δημοτών για την οικονομική κατάσταση του Δήμου και αφετέρου η εξοικονόμηση οικονομικών πόρων που θα αξιοποιηθούν προς όφελος όλων των Δημοτών.

Η οικονομική εξυγίανση και βιωσιμότητα του Δήμου μας είναι προτεραιότητα για την προετοιμασία της αναπτυξιακής πορείας που θέλουμε και πρέπει να δημιουργήσουμε για τον τόπο μας, με πρωτεργάτη το Δήμο Λοκρών, μέσω της αξιοποίησης των δυνατοτήτων χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ και το Περιφερειακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Θανάσης Ζεκεντές, Οικονομολόγος MSc, 
Υποψήφιος Δήμαρχος Λοκρών με τη Δημοτική Κίνηση «Λοκρίδα για όλους»

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ Google Plus

About Λοκρών Κάλπες

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.